Oro uosto naujienos




Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcija

Nuo 2017 m. liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val. vyks Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako (KTT) rekonstrukcija. 35 vasaros dienas skrydžių sostine taps Kaunas, į kurio oro uostą bus nukreipta dauguma skrydžių.

Svarbiausi faktai:

  • Rekonstrukcijos data: 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. 23:59 val. Trukmė – 35 dienos.
  • Takas rekonstruojamas iš esmės – keičiama senoji danga, sutvirtinamas jo pagrindas, įrengiamos naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos, rekonstruojama žiburių valdymo sistema.
  • Rekonstrukcijos metu 14 iš 16 reguliariuosius skrydžius vykdančių aviakompanijų planuoja skraidyti iš Kauno oro uosto.
  • Įvertinus visus techninius projekto reikalavimus bei kitas sąlygas, tokias kaip kritulių kiekis, temperatūra, šviesaus paros meto trukmė, buvo pasirinktas optimalus rekonstrukcijos laikas.
  • Atlikus kitų oro uostų, įgyvendinusių panašius projektus, analizę, nustatyta darbų kaina – 25 mln. eurų. Rekonstrukcijos darbų rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas darbus atliks už 19 mln. eurų. Rekonstrukcijos rangovams iškelti aukščiausi darbų kokybės ir reputacijos reikalavimai, siekiant, kad darbai būtų atlikti sklandžiai ir tiksliai. Pagrindinis darbų rangovas – bendrovė „A.C.B“ jau daugiau nei 20 metų reguliariai vykdo darbus Rygos tarptautiniame oro uoste, taip pat dirbo NATO oro uoste Lielvardėje (Latvija).

Kilimo tūpimo tako rekonstrukcijos darbų kalendorius

KAUNO ORO UOSTO POKYČIAI


Siekiant užtikrinti paslaugų kokybę, Kauno oro uoste bus sukurta papildoma infrastruktūra:

  • padidintos jau esamos automobilių stovėjimo aikštelės;
  • įrengtos papildomos aikštelės automobiliams – tiek ilgalaikio, tiek trumpalaikio stovėjimo;
  • atidarytas laikinas išvykimo terminalas su registracijos stalais, aviacijos saugumo patikros postais, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir muitinės zonomis bei laipinimo vartais;
  • atidarytas laikinas keleivių atvykimo terminalas;
  • laikinuose moderniuose terminaluose keleiviams siūlomos kokybiškos maitinimo, prekybos, automobilių nuomos, turizmo ir visuomeninio transporto informacijos paslaugos;
  • skatinamas patogus, greitas ir kokybiškas susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno.

Kauno oro uosto pokyčiai 1

Kauno oro uosto pokyčiai 2

Pagrindiniai klausimai ir atsakymai

Kokia rekonstrukcija bus vykdoma Vilniaus oro uoste ir kas, konkrečiai, bus daroma jos metu?

Vilniaus oro uoste orlaivių kilimo ir tūpimo takas (KTT) bus rekonstruojamas iš pagrindų – tiek išorinė, tiek gruntinė tako dalis.
Planuojama:
  • pakeisti ir įrengti ~ 100 km elektros kabelių, ~ 168 šulinių;
  • nutiesti inžinerinius elektros, nuotekų ir ryšių tinklus;
  • pagal tarptautinius reikalavimus sutvirtinti žemę aplink taką;
  • senąją danga pakeisti nauja;
  • rekonstruoti žiburių ir jų valdymo sistemas;
  • įrengti drenažo ir lietaus surinkimo sistemas.

Ar rekonstrukcijos metu bus vykdomi skrydžiai iš Vilniaus oro uosto?

2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. 23:59 val., dėl rekonstrukcijos darbų, skrydžiai iš Vilniaus oro uosto vykdomi nebus. Skrydžiai perkeliami į Kauno bei Palangos oro uostus.

Kuo remtasi priimant sprendimą dėl poreikio rekonstruoti taką?

Sprendimas rekonstruoti taką priimtas atlikus daug specialių išsamių tyrimų bei analizių. Sprendimą taip pat lėmė specialistų (kelininkų, aviacijos saugumo profesionalų ir kt.) duomenys apie tako techninę specifikaciją, palankiausias oro sąlygas Lietuvoje ir konkrečiai Vilniuje, dangos klojimo techniką bei kitus svarbius faktorius.

Kodėl nuspręsta rekonstruoti taką, o ne tvarkyti jo viršutinį sluoksnį?

Nuo paskutinės tako rekonstrukcijos praėjo jau 20 metų, tad dabar rekonstrukcija būtina ne tik dėl efektyvios veiklos vykdymo, bet ir dėl keleivių saugumo. Jeigu dabar būtų remontuojamas tik viršutinis tako sluoksnis, greitai ir vėl reikėtų imtis didesnių darbų, tad rekonstrukcija – geriausias pasirinkimas žvelgiant į ateitį. Lietuvos oro uostai yra viena iš valstybės įvaizdį formuojančių įmonių, todėl savo veiklą privalo orientuoti žvelgdama į tolimesnę perspektyvą.

Kodėl KTT pasirinkta rekonstruoti būtent numatytu laikotarpiu, t. y. vasarą, kai daugiausia skrydžių?

Vilniaus oro uosto KTT pasirinkta rekonstruoti 2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. 23:59 val. dėl tinkamiausių oro sąlygų bei techninių sprendimų:
  1. Sausas oras. 2012–2014 m. kritulių analizė rodo, kad minėtu laikotarpiu statistiškai mažiau lietingų dienų (ne kritulių kiekiu, bet lietingų dienų dažnumu);
  2. Aukšta temperatūra (vasaros temperatūra). Prieš pradedant rekonstrukciją būtina atlikti daug paruošiamųjų darbų, kurie gali užtrukti 3-4 mėnesius. Nestabdant įprastos oro uosto veiklos, juos palankiausia vykdyti pavasarį, asfalto klojimą pradedant ne anksčiau kaip vasaros viduryje;
  3. Ilgesnė šviesioji paros dalis.
KTT rekonstrukcijos metu Vilniaus oro uoste bus atliekami ir kiti darbai, kurie galėtų sutrikdyti įprastą aviacinę veiklą.

Kodėl nepasirinkta tvarkyti tako naktimis, kaip tai daro kiti oro uostai?

Naktimis KTT galima būtų tik remontuoti, bet ne rekonstruoti iš pagrindų. Jeigu takas būtų tvarkomas naktimis, tai užimtų kur kas daugiau laiko – iki dvejų metų. Per šį laikotarpį oro linijos privalėtų laikytis itin griežtos laiko kontrolės, nes lėktuvų kilimo ir leidimosi oro uoste laikas turėtų būti apkarpytas tiek vakare, tiek ryte.

Dažnai skraidantiems keleiviams tokia padėtis sukeltų nepatogumų, pavyzdžiui, vėlavimo į skrydžius su persėdimu. Siekiant išvengti tokios situacijos ir ilgalaikių, galimai iki dvejų metų užtruksiančių rekonstrukcijos darbų, Vilniaus oro uosto veikla yra stabdoma trumpesniam, vos 35 dienas užtruksiančiam numatytam laikotarpiui.

Ar toks Vilniaus oro uosto sprendimas yra unikalus atvejis?

Tikrai ne. Ne vienas Europos oro uostas yra atlikęs KTT rekonstrukcijos darbus. Pavyzdys – Milano Bergamo oro uostas.

Kiek maksimaliai gali užtrukti Vilniaus oro uosto KTT rekonstrukcijos darbai?

Techniniai duomenys diktuoja poreikį taką uždaryti 35 dienoms. Tai yra pats trumpiausias, koks tik gali būti, laikas tokiam projektui vykdyti.

Ar Kaunas sugebės priimti visus norinčius kilti ir leistis lėktuvus?

Taip, Kauno oro uostas ruošiasi padidėsiančiam keleivių srautui – čia bus įrengti papildomi keleivių atvykimo ir išvykimo terminalai su laikinąja infrastruktūra, padidintos jau esamos ir įrengtos papildomos automobilių stovėjimo aikštelės.

Ar keleiviai nepatirs didelių nepatogumų, kai bus priversti keliauti iš Vilniaus ir Kauno dėl skrydžio?

Šiuo metu Vilniaus oro uostas yra didžiausi Lietuvos oro vartai, kurių klientai yra ne tik Vilniaus regiono, bet ir kitų miestų gyventojai. Dažnai tolimesnių regionų gyventojams iki oro uosto tenka keliauti daugiau nei 100 km. Šis atstumas yra įprasta praktika daugelyje Europos šalių, todėl mes galime tik pasidžiaugti turėdami oro uostus, kuriuos skiria tik 100 km atstumas.

Kaip planuotis kelionę į /iš Kauno, kol Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas bus rekonstruojamas?

Kauno oro uostą bus galima pasiekti įprastomis transporto priemonėmis:

  • automobiliu – šalia Kauno oro uosto bus įrengtos papildomos ilgalaikio ir trumpalaikio automobilių stovėjimo aikštelės;
  • „CityBee“ automobiliu – šalia Kauno oro uosto bus galima palikti Vilniaus ar Kauno mieste išsinuomotą automobilį;
  • autobusu – iki Kauno oro uosto iš Vilniaus autobusų stoties kursuoja tiesioginiai tarpmiestiniai autobusai;
  • traukiniu – į Kauną iš Vilniaus galima vykti ir traukiniu, o išlipus geležinkelio stotyje sulaukti 29 maršruto autobuso, vežančio į Kauno oro uostą.

Kaip pirkti bilietus, jei planuojama kelionė Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu?

Rekomenduojame ieškoti bilietų skrydžiams iš / į Kauno oro uostą.

Ar bus papildomi maršrutai į Kauno oro uostą Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu?

Vežimo paslaugų bendrovė „Ollex“ padidino savo autobusų maršrutų iš Vilniaus ir Klaipėdos į Kauno oro uostą skaičių – maršrutai bus suderinti su skrydžių tvarkaraščiu. Rekomenduojame keleiviams bilietus įsigyti internetu iš anksto, nes būtent pagal tai, kiek bilietų bus parduota, bendrovė spręs, kokio dydžio ir kiek autobusų išriedės atitinkamu maršrutu. Bilietus jau dabar galite įsigyti „Ollex“ interneto svetainėje.

Vežimo paslaugų bendrovė „Toks“ iš Vilniaus autobusų stoties į Kauno oro uostą ir atgal rekonstrukcijos laikotarpiu vyks ne mažiau kaip šešis kartus per dieną. Keleivių pervežimą vykdys du 2017 m. laidos 19 vietų mikroautobusai su erdviu bagažui skirtu skyriumi. Autobusų važiavimo į ir iš Kauno oro uosto tvarkaraščius bus galima rasti interneto svetainėje.


Naujienos

2017 06 22

Po Vilniaus oro uosto teritorijos pertvarkos keleivius džiugins patogesnė transporto schema
Vis didesnių keleivių ir skrydžių srautų sulaukiantis Vilniaus oro uostas ėmėsi atvykimo terminalo teritorijos tvarkymo darbų. Jau 2018 m. įgyvendinus rekonstrukcijos planą, taksi automobiliai bei autobusai keleivius išleis ir pasiims naujai suformuotame transporto mazge atokiau nuo terminalo, o pats įvažiavimas į oro uosto teritoriją bus kontroliuojamas užkardo pagalba.

2017 06 21

Tako rekonstrukcijos laukiančiame Vilniaus oro uoste verda paruošiamieji darbai
Likus kiek mažiau nei mėnesiui iki Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos pradžios, įvairūs paruošiamieji darbai čia vyksta pilnu pajėgumu. Laukiant liepos 14 d. prasidėsiančios ir 35 dienas truksiančios rekonstrukcijos jau nuo gegužės vidurio darbininkai pluša atlikdami įvairius inžinerinius darbus skrydžių juostoje. Šie paruošiamieji darbai padeda užtikrinti, kad pati rekonstrukcija vyktų kaip įmanoma sklandžiau.

2017 06 19

Eismo pokyčiai aikštelėje prie Vilniaus oro uosto
Vilniaus oro uosto prieigose – pokyčiai. Nuo šiandien į trumpalaikio stovėjimo aikštelę priešais keleivių atvykimo terminalą 15-ai nemokamo stovėjimo minučių bus galima užsukti ne vieną kartą per dieną, o neribotai.

2017 06 16

Vilniaus oro uoste atnaujinami tualetai
Besiruošdamas už mažiau nei mėnesio prasidėsiančiai orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, Vilniaus oro uostas pradėjo ir vidines pertvarkas – investavo į kapitalinį ir kosmetinį tualeto patalpų remontą. Šiuo metu dalis tualeto patalpų pagrindiniame šalies oro uoste yra atnaujinta, likusios laukia eilėje. Šiemet tualetų remonto darbai bus baigti per vasarą, dar daugiau pokyčių laukia kitąmet.

2017 06 15

Vilniaus oro uoste didinamas keleivių pralaidumas
Dar niekada Lietuvoje oro transportas nebuvo toks populiarus kaip šiemet – oro uostų apkrovoms pasiekus dar nematytą lygmenį, Lietuvos oro uostai ėmėsi papildomų priemonių, spartinančių keleivių registraciją bei patikrą. Vien iki kitų metų pabaigos Vilniaus oro uosto keleivių pralaidumas bus padidintas 60 proc.