Ribotos judėsenos asmenims

Ribotos judėsenos asmenims

ATVYKIMAS Į ORO UOSTĄ

Į Vilniaus oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu – autobusu ar traukiniu, arba bei naudodamiesi pasinaudodami Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ ar Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga Socialinis taksi.

Automobiliams rezervuotos vietos prie oro uosto keleivių terminalo – jos pažymėtos specialiais ženklais. Šios vietos skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose pastatyti automobiliai bus nutempiami.

Parkavimo schema

Taip pat trumpam sustoti ir išleisti keleivius galima prie išvykimo terminalo durų. Ši vieta labai patogi, nes šalia įrengtas pagalbos iškvietimo mygtukas.

Iškvietimo mygtukas

Šioje vietoje eismas gana intensyvus, tad prašome ten nepalikti automobilio ilgesniam laikui, kad nebūtų sutrikdytas automobilių judėjimas.

Atvykstantiems į oro uostą autobusu prieš kelionę rekomenduojame pasitikrinti, kada kursuoja neįgaliesiems pritaikytas transportas. Specialiesiems poreikiams pritaikyti visi Nr. 1 autobusai, važiuojantys į Vilniaus oro uostą iš Stoties, taip pat neįgaliesiems patogūs autobusai kursuoja maršruto Nr. 3G trasa. Autobusų tvarkaraščius galima rasti SĮ „Susisiekimo paslaugos“ interneto svetainėje.

Iš Vilniaus traukinių stoties į oro uostą važiuojantis traukinys taip pat pritaikytas neįgaliesiems. Kelionės trukmė – 7 min, o bilieto kaina – 0,72 EUR. Tvarkaraštį galite rasti čia. Likus parai iki planuojamos kelionės traukiniu reikėtų apie pageidaujamą pagalbą pranešti Vilniaus traukinių stoties darbuotojams telefonu 8 700 55111.

Vilniaus oro uostas bendradarbiauja su Maltos pagalbos ordino tarnyba, vykdančia paslaugą neįgaliesiems „Važiuojam“. Specialia transporto priemone, galinčia priimti 4-5 neįgaliųjų vežimėlius, maltiečiai atveža iki pat keleivių išvykimo terminalo. Paslauga pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, taip pat maltiečiai gali pavėžėti ir gulinčius žmones. „Važiuojam“ paslaugos teikiamos iš anksto užsiregistravus, o galutinė kelionės kaina priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų. Plačiau apie paslaugą skaitykite čia.

Matliečiai

Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Vilniaus oro uostą užtikrina ir Socialinis taksi – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikyti automobiliai leidžia kelionės metu saugiai jaustis, o asmeniniai asistentai – vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei pagelbėja visais iškilusiais klausimais. Asistentai yra apmokyti pirmosios pagalbos, bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus. Plačiau apie Socialinį taksi skaitykite čia.

Socialinis taksi

Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje, prie autobusų sustojimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje antrame keleivių terminalo aukšte.

Iškvietimo mygtukai

Siekiame užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą, tad ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, rekomenduojame apie pageidaujamą pagalbą oro uosto darbuotojams pranešti likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Informaciją galima pateikti telefonu arba el. paštu. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 10 minučių.

Kontaktai informacijai pateikti:
Tel. +370 650 11 103
El. paštas prm@litcargus.lt

Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 20 min.

Ribotos judėsenos ir negalią turinčius asmenis prašome atvykti į Vilniaus oro uostą likus bent dviems valandoms iki skrydžio.

Svarbu žinoti:

  • Prieš kelionę įsitikinkite, kad turite su savimi visus reikiamus kelionės dokumentus ir reikalingus medikamentus. Būtinai turėkite receptų kopijas.
  • Rankiniame bagaže galima turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Jie turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml indeliuose. Juos turite sudėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro talpos krepšelį. Vienas krepšelis skirtas vienam keleiviui.
  • Ryškiai pažymėkite savo bagažą, kad jį greitai pastebėtumėte.
  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu galite rasti Europos Komisijos interneto svetainėje.

PASLAUGOS ORO UOSTE

Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje, prie autobusų sustojimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje antrame keleivių terminalo aukšte.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.

Iš Vilniaus oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems ribotos judėsenos keleiviams teikiama tokia pagalba:

  • Keleivio pasitikimas orlaivyje, palyda iki Valstybės sienos apsaugos tarnybos užkardos posto, muitinės procedūrų atlikimas, bagažo atsiėmimas.
  • Neįgalaus ir ribotos judėsenos keleivio su bagažu palyda iki automobilio, taksi ar autobusų sustojimo aikštelės, jei to reikalauja lydimasis asmuo.
  • Keleiviai, kurie yra ribotos judėsenos, tačiau nereikalauja pagalbos (pavyzdžiui, todėl, kad pagalba suteikiama artimų žmonių), gauna kėdę su ratukais laikinam naudojimui oro uosto teritorijoje.
  • Keleivis taip pat gali naudoti savo kėdę su ratukais atvykimo ar išvykimo metu. Įsodinant ar išlaipinant iš orlaivio, kėdė su ratukais laikoma bagažu ir už jos tolimesnį transportavimą yra atsakingos aviakompanijos.
  • Jei keleivis naudoja elektrinę kėdę su ratukais, aptarnaujantis asmuo atlieka veiksmus, reikalingus atjungti ar prijungti elektros bateriją. Konsultuojantis su keleiviu kėdė su ratukais perduodama oro linijų bendrovėms transportuoti arba keleiviui naudoti tolesnėje kelionėje.

Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Vilniaus oro uostas dės visas pastangas, kad galėtume keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko.

Vilniaus oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, atvykimo ir išvykimo terminaluose įrengti liftai, pritaikyti įvažiuoti kėde su ratukais.

Tam, kad nereikėtų lūkuriuoti prie aviacijos saugumo patikros, ribotos judėsenos keleiviams suteikiama pirmenybė – įrengtas specialus praėjimas.

Saugumo patikra

Keleiviams aptarnauti ir nuvežti iki orlaivio naudojama transporto priemonė „Ambulift“. Modelis - EAU 1500 FLS.

Ambulift

Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.

Pagalbos kokybės standartai

KONTAKTAI

Išankstinis pagalbos Vilniaus oro uoste užsakymas
Tel. +370 650 11 103
El. paštas prm@litcargus.lt

Jeigu buvo pažeistos neįgalaus ar ribotos judėsenos keleivio teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Civilinės aviacijos administracija
Rodūnios kelias 2, 02188 Vilnius
Tel. +370 5 273 9116
Faksas +370 5 273 9248
El. paštas zegunyte.v@caa.lt


Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl ribotos judėsenos keleivių aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu čia „Rašykite mums“ , nurodant temą „Ribotos judėsenos keleivių aptarnavimas“ arba skambinti telefonu +370 612 44442.