Naujienlaiškio prenumerata

2016 11 04

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Nr. 1

35 dienos: ramybė padangėje ir atsakingas darbas ant žemės
35 days: quietness in the sky and responsible work on the ground

Vilniaus oro uoste, viename seniausių be pertraukos veikiančių oro uostų pasaulyje – 35 dienos ramybės. Tiesa, ramu bus tik danguje virš pakilimo tako, kur galingų variklių gausmą pakeis paukščių čiulbėjimas, o kilimo ir tūpimo take lauks atsakingas darbas. 2017 m. liepos 14–rugpjūčio 18 d. vyks Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija.

Tiek rekonstrukcijos rangovų, tiek oro uosto personalo laukia daug iššūkių, todėl pokyčiams ruošiamasi daug ir kruopščiai. Išanalizavus kitų šalių patirtį bei įvertinus įvairių tyrimų rezultatus, buvo pasirinktas optimalus tako rekonstrukcijos laikas, kai iškrenta mažiausiai kritulių, laikosi palankiausia temperatūra ir galima ilgiausiai naudotis natūralia šviesa.

Po rekonstrukcijos 2515 m ilgio ir 50 m pločio take skrydžių sauga bus garantuota mažiausiai 20-čiai metų.

Remontuoti orlaivių kilimo ir tūpimo tako naktimis ir nenutraukti skrydžių nebuvo galima dėl techninių tako parametrų. Be to, toks remontas truktų daug ilgiau ir keleiviams sukeltų daugiau nepatogumų.

In Vilnius Airport, one of the oldest non-stop operating airports in the world, there will be 35 days of quietness. Actually, it will be quiet only in the sky above a runway, where the sound of chirping birds will replace the din of powerful engines, and responsible work will be waiting on the runway. Vilnius Airport runway reconstruction will take place on 14 July – 18 August 2017.

New challenges will be waiting for the reconstruction contractors as well as the airport personnel. For this reason everyone is preparing carefully for the upcoming changes. After analyzing experience in other countries and evaluating results of various studies, an optimal time has been selected for the reconstruction when precipitation is the lowest, temperature is the most favorable and natural light is the longest.

After the reconstruction, a 2515 m long and 50 m wide runway will guarantee flight safety for the next 20 years.

It has not been possible to carry out the reconstruction works during the night and not to stop the flights because of the technical parametres of the runway. Such repair would take longer and cause more inconvenience to passengers.

Kilimo ir tūpimo taką rekonstruoti nori 4 įmonės

Paskelbus atvirą ir viešą konkursą rekonstrukcijos rangos darbams pirkti, pasiūlymus pateikė 4 įmonės – „A.B.C.“, „Budimex“, jungtinė „Kauno tiltų“ ir „Panevėžio kelių“ komanda bei jungtinė „Fegda“, „Eurovija Lietuva“ ir „Lemminkainen“ komanda. Šiuo metu Lietuvos oro uostai vertina pateiktus pasiūlymus ir tikisi jau greitai paskelbti laimėtoją.

4 companies have expressed a desire to reconstruct the runway

After announcing a public and open competition for buying reconstruction contract services, in total four companies have submitted their proposals: “A.B.C.”, “Budimex”, a united team of “Kauno tiltai” and “Panevezio keliai”, and one more united team of “Fegda”, “Eurovija Lietuva” and “Lemminkainen”. Currently, Lithuanian Airports are evaluating the submitted proposals. A winner is expected to be announced soon.

Optimali rekonstrukcijos kaina

Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija bendrovei atsiseis beveik 24 mln. eurų. Dar milijoną eurų kainuos jau dabar vykstantys pirmojo rekonstrukcijos etapo darbai. Preliminari rekonstrukcijos kaina nustatyta, išanalizavus kitų šalių patirtį, kad būtų išvengta galimų manipuliacijų.

Optimal reconstruction price

The Vilnius Airport reconstruction will cost around 24 mln EUR. The first stage of reconstruction works that is already in progress will additionally cost one mln EUR. In order to avoid potential manipulations, a preliminary price for reconstruction has been determined after having analyzed experience in other countries.

Skrydžių nukreipimas į Kauną

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu dauguma skrydžių bus nukreipti į Kauno oro uostą. Šiuo metu tą patvirtinę yra daugiau nei 80 proc. oro bendrovių. Nors rekonstrukcijos metu skrydžių grafikas ir dažnumas šiek tiek keisis, susisiekimas su didžiausiais Europos miestais išliks puikus.

Flights diversion to Kaunas

During the reconstruction the majority of flights will be diverted to Kaunas Airport. Currently, there are more than 80 percent of airlines that have confirmed their plans to divert flights to Kaunas Airport. Although the flights schedule and frequency will be slightly varying, a connection with major European cities will remain great.

Pokyčiai Kauno oro uoste

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu Lietuvos aviacijos sostine taps Kaunas, kur persikels didžioji dalis skrydžių. Kad keliautojai čia jaustųsi kuo patogiau, bus rekonstruotas keleivių terminalas ir sukurta papildoma infrastruktūra, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelė. Taip pat bus įkurtos dvi papildomos laikinos išvykimo ir atvykimo erdvės – A terminalas išvykstantiems (3445 m2) ir C terminalas atvykstantiems (1000 m2).

Changes in Kaunas Airport

During reconstruction of Vilnius Airport, Kaunas will become a capital of aviation in Lithuania since most of the flights will be diverted here. In order to ensure the comfort, passenger terminal will be reconstructed and extra infrastructure, such as new parking zone, will be created. Also, two additional temporal departure and arrival spaces will be set up: terminal A for the departing (3445 m2) and terminal C for the arriving (1000 m2).

Sužinokite daugiau / Find out more

Visas naujienas apie Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją galite sekti ČIA .

Follow all the news about Vilnius Airport runway reconstruction HERE .



Atgal į sąrašą


Pranešimo tekstas*
Boto apsauga nuo nepageidaujamo pašto (CAPTCHA)